נזכרו למשול: החוק שיאפשר ליהודים לקנות קרקעות ביו"ש ללא אפליה

    מוטי סבן No Comments on נזכרו למשול: החוק שיאפשר ליהודים לקנות קרקעות ביו"ש ללא אפליה

    באיחור של 50 שנה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מגיש הצעת חוק, אשר תבטל את האפליה בשטחי יו"ש, בהם יהודים אינם יכולים לרכוש קרקעות בדרך המלך כמו בכל הארץ, בגלל החוק הירדני. ביום ראשון החוק יעלה לאישור בוועדת שרים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בראשון וועדת השרים לענייני חקיקה תתכנס ותדון בהצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הצעת החוק המדוברת קובעת כי יהודי יכול לרכוש זכויות על הקרקעות ביבודה ושומרון.

    בצלאל סמוטריץ' כותב על החוק: המצב בגדה היום מתבסס על החוק הירדני מ-1953 החוק הירדני מונע רכישת קרקעות באזור הגדה המערבית ממי שאינו בעל אזרחות ירדנית או של מדינה ערבית אחרת.

    לאחר שיחרור יהודה ושומרון מידי הירדנים נותר החוק על כנו ואינו שונה, בתחילת שנות ה-70 אושר מסלול עוקף החוק הירדני, עקיפת החוק אפשרה חהודים לרכוש קרקעות באמצעות חברות שנרשמו בגדה ואינם היו מחוייבות בדיווח על זהות בעלי החברה.

    עוד כותב סמוטריץ' כי האפלייה נגד יהודים ביהודה ושומרון חייבת להתבטל,"מציאות זו

    לדברי סמוטריץ', ההצעה נועדה לבטל את האפליה נגד יהודים ברכישת קרקעות בגדה. "מציאות זו, הקובעת מגבלות על הזכות של אזרח מדינת ישראל לרכוש זכויות במקרקעין ביהודה ושומרון רק בשל היותו אזרח ישראלי, אינה מתקבלת על הדעת", קובע סמוטריץ' וממשיך: "אי לכך מוצע לקבוע בחקיקה ראשית כי כל אדם יהיה רשאי לרכוש זכויות במקרקעין ביהודה ושומרון, כנהוג ברוב מדינות העולם".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' מעוניין שיהודי ירכוש קרקעות כמו בכל רחבי המדינה בדרך המלך וללא שום קומבינות עקיפות. נותר רק לקוות שבממשלה לא יקבלו רגליים קרות מכל מיני הצהרות אי דיפלומטיות כנגד ישראל בהקשר של הגדה המערבית.



    0 תגובות